dilluns, 1 de febrer del 2016

NORMES DE COMPORTAMENT

FAMÍLIES, COM JA SABEU ELS QUE VENIU A LES REUNIONS DE FAMÍLIES, LA CLASSE DE 5 ANYS A ÉS UN GRUP DE NENS MOLT ACTIUS TANT A L´ HORA DE TREBALLAR COM A L´ HORA DE COMPORTAR-SE. JA SÓN GAIREBÉ TOTS ELS QUE S´ UNEIXEN ALS CRITS, A AIXECAR-SE QUAN NO TOCA, A NO FER CAS AL MESTRE/A, A PARLAR MOLT FORT... EL SEGON TRIMESTRE EL VAREN COMENÇAR AMB CANVIS DE COMPANYS I DE TAULA, COM VENINT FENT DES DELS 3 ANYETS CADA TRIMESTRE, I AMB UN SEMÀFOR QUE SEGONS EL TO DE VEU CANVIA DE CARA, DE COLOR I FINS I TOT SONA UNA ALARMA QUAN ES POSA AL COLOR VERMELL (QUE ÉS QUAN ELS INFANTS CRIDEN MASSA). DONCS, JA ESTAVEN COMENÇANT A NO RESPECTAR AQUEST SEMÀFOR, A AIXECAR-SE SOVINT SENSE MOTIU, A MOLESTAR ALS COMPNAYS O JUGAR QUAN NO TOCA. I ELS DONAVA IGUAL NO JUGAR UNA ESTONETA, SORTIR AL PATI 5 MINUTS DESPRÉS, QUE JO ESTIGUI MÉS O MENYS CONTENTA... EN FI, QUE HE BUSCAT UNA NOVA ESTRATEGIA PER TAL DE MOTIVAR ALS VOSTRES FILLS A COMPORTAR-SE CORRECTAMENT: EL REFORÇ POSITIU. JO SÓC PARTIDÀRIA D´ AQUESTA PRÀCTICA MÉS QUE POSAR-LOS A PENSAR, I JA L´ HAVIA DUT A TERME AMB UNS ALUMNES EN CONCRET; PERÒ ARA L´ HE TRASLLADAT PER A TOT EL GRUP-CLASSE. AIXÍ QUE AQUEST MATÍ HEM FET UNA SESSIÓ MOLT ENTRETINGUDA I DIVERTIDA PER A ELLS. HEM COMENÇAT A LES 9 DEL MATÍ AMB L´ EXPLICACIÓ DEL CONTE "ELS MONSTRE DE COLORS". EL CONTE TRACTA DE FORMA SENZILLA LES DIFERENTS EMOCIONS QUE ELS INFANTS SENTEN I QUE MOLTES VEGADES NO SABEN CANALITZAR O EXPRESSAR. A CONTINUACIÓ HE PENJAT UN MURAL AMB UN HORARI DE CADA DIA I AMB 3 FULLS AMB LA CARA DEL MONSTRE QUE EN AQUEST CAS, SERÉ JO: CONTENTA, PENSANT O TRISTA. ELS HI HE EXPLICAT QUE CADA DIA HEM D´ INTENTAR TOTS ACABAR A LA CARA CONTENTA PER TAL DE REBRE UN "PREMI" A L´ESFORÇ DEL BON COMPORTAMENT. NO SEMPRE SERAN PREMIS QUE ES VEGIN A SIMPLE VISTA PER TAL QUE ELS NENS QUE NO SORTIN PREMIATS NO ES SENTIN INFERIORS DAVANT DELS ALTRES PARES A L´ HORA DE LA SORTIDA, SINO QUE VULGUIN VENIR AL DIA SEGÜENT AMB GANES PER OBTENIR TAMBÉ EL SEU "PREMI". ELS HI HE EXPLICAT QUE ARA, CADA DIA, DESPRÉS DE CANTAR LA CANÇÓ DEL BON DIA ENRECORDAREM LES NORMES QUE HEM DE RESPECTAR. QUI HA POSAT LES NORMES? ELLS MATEIXOS, HEM ESTAT PENSANT I ESCRIBINT ALLÒ QUE IMPLICA CADA CARA O COLOR. I PER ÚLTIM,HEM DECORAT UNA AGULLA D´ ESTENDRE, LI HAN POSAT EL SEU NOM I LES HAN PENJAT AL CARTELL VERD DE CONTENTA, QUE ÉS DEL QUE PARTIREM TOTS CADA DIA A LES 9H DEL MATÍ. QUAN TORNEM DEL PATI DEDICAREM UN TEMPS PER TAL DE REVISAR QUI ESTÀ EN CADA COLOR PER TAL DE PODER DONAR NOVES OPORTUNITATS A TOTS DE PUJAR UNA ALTRA VEGADA AL VERD. I AL FINAL DEL DIA FAREM EXACTAMENT LA MATEIXA VALORACIÓ, SEMPRE INTENTANT DESTACAR ELS ASPECTES POSITIUS PER TAL QUE LA GRAN MAJORIA DELS INFANTS O COMPLETAMENT TOTS TINGUIN EL SEU "PREMI". QUÈ US SEMBLA? ESPERO QUE BÉ. ELS VOSTRES FILLS EN GENERAL SÓN NENS MOLT INTEL·LIGENTS I AMB UN RITME D´ APRENENTATGE BONÍSSIM, PERÒ ELS HEM DE FER CONSCIENTS QUE EL COMPORTAMENT TAMBÉ ÉS UN ASPECTE PRIMORDIAL PER AL BON FUNCIONAMENT I DE CARA TAMBÉ A PRIMÀRIA. QUALSEVOL DUBTE ESTARÉ ENCANTADA DE PARLAR-LO A UNA TUTORIA ELS DIMARTS DE 8-8.55H. GRÀCIES  PER LA VOSTRA COL.LABORACIÓ.